Monday, February 19, 2007

يا التاج .. يا السجن
وصلنى التاج من سمسم بهذا النص
اليك هذا التاج...إما ان تجوبيه وإما سجن المغول مدي الحياة مع حسن الهلالي جوز ياسمينة اللي خانوه بدران اللي كان شغال مع السيد شاهين اللي هو كمال الشناوي
فانا مضطرة اجاوب على كل اسئلة التاج بدل من السجن
واليكم اجاباتى
اسم مدونتك؟
houty
ما لوش معنى طبعا
لماذا اخترته.. ماذا تقصد به؟
اخترت الاسم علشان ده الاسم اللى انا معروفة
به على النت
هو اسم الايميل بتاعى
واسمى على الماسنجر
يعنى كل اصحابى على النت
او خارج النت عارفنى به
اكيد لا اقصد به اى شى لا سياسة ولاانقلابات ولا حاجة خالص
هل فكرت في إغلاق المدونة.. والسبب؟
نعم
..لان انا ما كنتش اعرف اى مدونات تانية
ما كنتش اعرف اى حاجة عن المدونات
سوى ان انا عملت المدونة
لاضع فيها المقالات اللى بيطلبها مننا المعيد
يعنى من الاخر علشان درجات اعمال السنة
صورتك ف المدونة، رمزيتها؟
ده صورة القط اللى كان عندى
وانا كنت بعشقه كان اسمه كيكو
انا ممكن اتكلم عليه لحد ما تقولوه ايه المجنونة ديه
او تفكروا انى بتكلم على حبيبى اللى غدر بيا وسابنى
يعنى الصورة لا ترمز لشى اللى ذكرى فى خيالى
طبيعة كتابتك في المدونة بشكل عام..
سياسة.. قصة.. عبث.. كلام فاضي؟
فى البداية كانت مقالات صحفية
حتى لو نزلتوه تحت شوية هتقراوا مقالات اسلوبها ركيك
بما انى مشروع صحفية
لكن بعد كدة شوية كلام انا كتبته معرفش طبيعته ايه
,بكتب اى حاجة ممكن تكون فى دماغى اللى وجعانى
لماذا تدون أصلاً؟
زى ما قولت البداية كان علشان العملى
لكن بعد كدة قولت لنفسى
بما انى مش بتكلم مع حد
او مش بحكى لحد احلامى
اوافكارى
او احزانى
قولت ادونها جايز حد يشاركنى فيها
او اخرج اى شى داخلى بدل ما اموت من كتمانه
أحلى جملة قيلت لك في وصف مدونتك؟
بما انى جديدة فى عالم المدونات
وعدد قليل جدا جدا اللى يعرف مدونتى
بالتالى التعليقات قليلة جدا مافيش وصف معين اقدر احدده
التعليقات بالنسبة لك.. أهميتها؟
ساعات بحس انها مهمة جدا
خاصة انى بدون علشان حد يشاركنى فى احلامى
و احزانى
وافكارى
أحلى بوست كتبته.. ضع اللينك.. ثم اذكر لماذا؟
بجد مش عارفة اصل انا مش بكتب كتير
واصعب حاجة ان حد يحكم على نفسه
أفضل مدونة قرأتها.. يمكن اختيار عدة مدونات؟
فعلا فى مدونات كتيييييييييير حلوة جدا
مش هعرف اقول مين
ولا مين
بس هقول على واحدة بس انا بحبها
اوى وبحس انها بتجمع كل المدونيين هى
سمراء النيل
بس بجد فى كتيييييييييييير حلوين
أفضل بوست قرأته.. يمكن اختيار أكثر من بوست.. ومتنساش اللينك؟
ده سوال صعب اوى
قرات حاجات كتيييييييييير حلوة جدا
يعنى مش فاكرة بس ممكن تكون
الليل الدافئ ل
the eagles
هل خسرت صديق بسبب كتابة هنا؟
لا مش خسرت
حد
اصلى لسة ما كتبتش حاجة تخلينى اخسر حد
حد قل أدبه ف التعليق.. إيه رد فعلك؟
الحمد لله ماحدش عمل كدة معايا
بس اكيد ما فيش رد غير انى همسح تعليقه
أسوأ مدونة.. الإجابة إجبارية.. ويمكن اختيار عدة مدونات.. هي كتيرة أصلاً :) ؟
هقولها للمرة المائة
انى جديدة فى عالم المدونات
لسة ما شفتش مدونات كتيرة
بس بجد العدد القليل اللى انا شفته
ما فيش فيهم مدونة سئ
أسوأ بوست.. لازم تجاوب.. ويسمح بتعدد الاختيارات؟
اسوا بوست انا مش عارفة لسة
بس ممكن اقول على البوست اللى انا كتبته
هو كان مقال
كان اسمه مسئول اخطا
بس انا عملته
save in draft
أسوأ مدون.. ما هو حاتجاوب حاتجاوب؟
لما هوصله هبقى اقول عليه على طول مش هنكره عليكم

بعد تنهيدة خلص اخيرا

امرروه لمين
اقصد ادبس مين فيه
the eagles
malak
heba
واحد من الناس
الاباصيرى
ملك المصرية



8 comments:

The Eagles said...

دة جزاء اللى يدخل ويعلق الاول
هههههههههههه
انتى وسمرا عليا ربنا يستر
شكراااااااااااااا يا ستى على اختيارك للبوست بتاعى
الليل الدافىء
افضل بوست قراتيه بجد انا سعيييييييييييد جدااااااااااااااا باختيارك دة واتمنى انه يعجب باقى اعضاء عالمنا
وشكرا يا ستى على التدبيسة دى
ومستنى التاج اللى مررتهولك
هاه


والسلام.........

الأباصيرى said...

:(

تاج تااااااانى

انا فاضلى تاج كمان ويعينونى رئيس سلطانية المدونين، وبعدين يطبعوا صورتى على الكسرولة بأعتبارها العملة الرسمية للسلطانية

ماشى نجاوب وأمرنا لله بس عندى تاج فى الDraft هنشرة وبعدين أكتب التاج دة

Malk Almasria said...

houty العزيزة

وصلنى الماسج وعلى فكة اتخضيت جدا طب ليه كدة تكون دى اول طريقة تعارف بينا انا ما صدقت اخلس من التاج الاول تيجى تدينى التانى على العموم ياست البنات هديتك مقبولة

وشكرا لزيارتك الكريمة وبليز متقطعيش قلمك من مدونتى انتى نورتيى المدونة بتاعتى والدنيا كلها والله


ارق التحيات

ملك المصرية

بيتنا القديم said...

بجد برافو...يعني كويس...يعني تمام...يعني الخ الخ الخ

المهم محدش ادالك تعليق علي مدونتك...يا سلام...وكمان يا سلام ياسلام ياسلام

كل الحبايب دول والناس الحلوة اللي بتعشق بوستاتك

اللهم لاحسد

وعلي العموم خدي التعليق ده علي الطاير
مدونتك جميلة يا houty

سلام عشان سايب العيال علي النار والأكل بيلعب في البلكونه لوحدوه

houty said...

the eagles


اتمنى انك تكون دائما سعيد
اتمنى انك ما تكونش زعلان علشان انا عملت التاج ده قبل التاج اللى انت مررتهولى
انا عارفة انك مررتوه الاول
وبجد انا اسفة على اى حاجة

houty said...

الاباصيرى

خلى بالك بعد ما تطبع صورتك على العملة الرسمية للسلطانية
امريكا تيجى تقول انك سلطان غير ديمقراطى

houty said...

ملك المصرية

شكرا على قبولك الهدية
و اوعدك ان زيارتى لمدونتك مش هتنقطع

houty said...

سمسم

انت بتجبر بخطرى ولا ايه بظبط
هم فين الناس اللى بتعشق بوستاتى

على العموم مرسى على مجاملتك

ويارب تلحق العيال لاحسن اتسلقوا على النار والاكل نط من بلكونة