Saturday, February 24, 2007

فضائحxفضائح

ده بقى التاج بتاع الفضائح ذى الكل ما بيقول عليه
الدور المرة ديه عليا فى الفضائح
انا اترددت كتييييييييييييييير قبل ما اعمله بس
قولت لازم اعمله وامرى لله علشان ماحدش يزعل
ونبدا الفضائح
خمس حاجات لا احد يعرفهم عنك؟
1- كنت مرة فى سنة اولى ثانوى واتنين اصحابى كنا فى حجرة الرسم واقعدين نتكلم ونرغى( بنات بقى ما فيش حاجة غير الكلام والرغى ونميمة ), المدرسة شفتنا وقالتلى قومى وقالتلى
انا مش عارفة انتم ذى شخصيات مختلفة واقعدين جنب بعض انت شكلك رقيقة خالص ازاى اقعد جنبهم
وصعبت عليها وقومتنى اقعد فى مكان تانى
بجد ساعتها انا بقيت فى نص هدومى واصحابى كمان اتكسفوا جدا وبعدها قالولى
هى ماتعرف انك زعيمة العصابة

2- كانت مرة صاحبتى عندى ودخلنا نعمل مع بعض عصير ليمون فدخلت المطبخ لقيت عرقسوس قالتلى
انت ليه بتعملوه فى البيت طب ما تشتروه جاهز
وانا ردت عليها بكل رخامة وقولتلها
ده الناس الخيبة هى اللى بتجيبه جاهز
وبعدين جئيت احط الليمون فى الخلاط فقالتلى
انت هتحطيه بقشره ده هيخليه يمرر
فانا ردت برده بكل رخامة وقولتلها
ده الناس الخيبة هى اللى تخليه يمرر
بس وبعدين عملت عصير الليمون واديت لاخويا الاول وبعدين احنا اخذنا الكوبتين ودخلنا البلكونة وقبل ما البنت ترفع كوب الليمون وتشرب كان اخويا جاى يقولى بصوت عالى
ايه الخيبة ديه حتى الليمون مش عارفة تعمليه اليمون مرر جدا
طبعا انا اتكسفت جدا وهى قاعدت تضحك عليا ههههههههههههههههه

3- انا كل يوم بروح الجامعة بالمترو كنت فى الاول بركب اى عربية مش مشكلة بس بعدين قررت انى اركب عربية السيدات وما فتكرش يوم ركبت فى العربية المشتركة غير وحصلى موقف غريب
انا ممكن اكتب كتاب من مواقفى فى المترو وخاصة فى العربية المشتركة
هحكى احدى صفحات كتابى انا فى المترو اللى هعمله بعد ما اخلص جامعة
كنت يوم ركبة العربية المشتركة الحمد لله كنت قاعدة على كرسى وطلع واحد
وساب كل العربية وجالى وقالى
قومى اصل انا ظهرى واجعانى
طبعا قومت معرفتش اقوله حاجة على فكرة هو كان فى سن الثلاثين
بس حسيت فعلا ان الرجالة ماتت فى 73

4- فى مرة اتقدم لى عريس الكل اقنعنى انى اقبله وانا كمان قولت ارفض ليه ما دمت انا مش مرتبطة اجرب وهى تجربة مش هخسر حاجة
كان جاى يوم مقابلة التعارف فى البيت ونلاقى العدد اللى جاى اد ايه
بدون استغراب سبعة فكرنى بفيلم (البحث عن فضيحة) المشهد بتاع محمد عوض لما اخذ العيلة كلها وراح يخطب , ووالدته جاية تبص بس فكرتنى بفيلم (ام العروسة) لما والدته راحت ما قالتش ولا كلمة وبتمصمص وبس , ووالده مسكنا واحد واحد وهاتك يا اسئلة
عرفت بقى انا ليه كان لازم ارفض وما ادخلش التجربة وقررت انى ان شاء الله هعمل المستحيل علشان ما احطش نفسى فى الموقف ده تانى حتى لو انا مش مرتبطة

5-هى لسة ما حصلتش بس انا بتمناها انا دائما بحلم بالسفر ماحدش يعرف الحلم ده خالص حتى لما بتكلم مع حد دائما بتكلم على السفر على انه فسحة مش , اكتر لكن انا دائما بفكر فى السفر هروب من الحياة وكل مشكلة بتحصلى بفكر فى السفر

امرروه لمين؟
heba
ولاى حد لسة مش عمله وعايز يعمله

3 comments:

The Eagles said...

زعيمة عصابةحنة واحدة
ههههههههههههه
طبعا المترو طرائف وعجائب
المترو دة عالم تانى لوحده
انتى انضميتى لحزب النساء اللى بتقول الرجالة ماتوا فى الحرب
هههههههههههه
سبعععععععععععة ليييييييييييييييه ؟
هموا كانوا هيحتلوا البيت ويخدوكى ويمشوا ولا ايه؟
ههههههههههههههههههههههههههههههه
كيثر منا من يتمنى السفر وانا معاكى
لا بجد حاجات لذيذة


والسلام..........

smraa alnil said...

هههههههههههههههه
لا انا هسميكي خليفتي في الملاعب

يا بنتي المترو دة انا هعمل عليه موسوعه

وبعدين منظرك وحش اوي واللمون طلع مرررررررر ههههههههههههههه
وعلي فكرة
انا كمان كنت بحلم بالسفر اوي
ولما كنت بلاقي طيارة بتنهد اوي وااقول امتي حلمي يتحقق

بس تخيلي بعد ما خلصت البكالوريويس جاتلي سفريتين لبرة مصر
يعني ان شاء الله حلمك يتحقق

واحـــد مـــــن الـنـــاس said...

انتي شكلك كنتي في بلد خليجي وانتي صغيرة

انا برضه كنت كده

ذكريااااات والله

وبعدين مالهم الرجالة !!

شكلي قريب هعزمك على كبايتين لمون بقشره
:)